15. marca 2018

J.P. Monninger: Mapa, ktorá vedie k tebe

Počet strán: 376 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Ikar

Anotácia:
Mladá Heather si už mapu svojho života nakreslila. Po vysokej chcela cestovať po Európe, v septembri by sa vrátila a začala sľubnú kariéru v newyorskej banke, vo svete, kde možno sotva niečo nechať na náhodu. Lenže potom nastúpi do nočného vlaku do Amsterdamu a zoznámi sa s vášnivým cestovateľom Jackom. Ten nezmení len smer jej cesty, ale aj života. Rozpráši Heatherin starostlivo pripravený cestovný plán a spolu putujú po stopách denníka Jackovho starého otca, ktorý prechádzal Európou po skončení druhej svetovej vojny. Jack ukazuje Heather miesta, ktoré by nenašla v žiadnom turistickom sprievodcovi, a chce, aby v potulkách pokračovali. Ona však má namierené do Spojených štátov a nahovára Jacka, aby sa k nej pridal. Jack odmieta prijať Heatherin návrh a dusí v sebe tajomstvo, ktoré otrasie Heatheriným svetom od základov.



Obálka knihy: Viem, že ľudia nemajú súdiť knihu podľa obalu, ale znovu som to porušila. Bola to aj obálka, ktorá ma presvedčila, aby som knihe dala šancu. Naozaj sa mi páči. Ku príbehu sa skvele hodí, písmo obálku perfektne doplňuje. Vyžarovalo z nej niečo cestovateľské a ani to nedokážem presne popísať. Dávam 5/5 bodov.  

Ako som sa ku knihe dostala?: Keď som od Bux-u dostala ponuku recenzných výtlačkov, anotácia ma zaujala. Keď som však knihu rozklikla a videla obálku, bola som rozhodnutá si knihu zobrať. Ani neviem prečo...možnože preto, že idú letné prázdniny, väčšina ľudí bude cestovať no a ja som si chcela presne takýto typ knihy prečítať. Som rada, že som sa vďaka Bux-u o knihe dopočula.


Čo na knihu hovorím?: Asi začnem tým, že po dlhej predlhej dobre čítam knihu, ktorú napísal mužský spisovateľ. Ak si dobre spomínam, doteraz som prečítala knihy asi len od 3 spisovateľov. Trochu som sa bála, akým štýlom bude kniha napísaná. Ako prvé som si prečítala nejaké tie informácie o autorovi. Je profesorom na univerzite, písal pre väčšinu známych časopisov, čo určite každý čitateľ zbadá na štýle jeho písania. Môžete vidieť, ako autor využíva kopu básnických prívlastkov, slovných hračiek, opisov, prirovnaní, atď. V prvých kapitolách som si na to zvykala a uvedomila som si, že sa mi to číta skutočne príjemne. Autor skvele opisoval všetko, čo sa v príbehu dialo. V štvrte knihy mi to však začalo vadiť. Príbeh sa tým trochu naťahoval a ja som strácala chuť na čítanie. Knihu som preto veľakrát odložila a preto mi čítanie trvalo strašne dlho. Po čase som prestala nejaké časti čítať a proste som ich preskočila (aj keď to väčšinou nerobím). Neviem preto dobre opísať štýl autora. Buď si na neho čitateľ zvykne alebo mu príde otravný.
Heather má všetko naplánované. Má svoj diár, ktorého sa povinne drží. Najskôr výlet po Európe so svojimi dvoma najlepšími kamarátkami a potom skvelá práca v NY. Zdá sa, že jej v tom nič nemôže zabrániť. Vo vlaku do Amsterdamu však spoznáva Jacka, ktorý je jej úplný opak. Žije slobodne, cestuje a nechce sa nechať zavrieť do "klietky" jedného mesta. Ich cesty sa však spoja a uvedomia si, že sa nechcú rozdeliť. Jack cestuje po miestach, ktoré navštívi jeho starý otec počas vojny a zapísal si ich do denníka. Heather vďaka Jackovi spoznáva nádherné kúty Európy a nachádza lásku. Všetko je perfektné, aj keď sa občas vyskytnú hádky, ktoré sa týkajú ich budúcnosti. Heather má v NY prácu, no Jack sa nechce nechať zavrieť do "klietky". Keď sú konečne rozhodnutí o svojej budúcnosti, ich životy zasiahne krutá realita. 

Heather a Jack boli zaujímavými postavami, no ani jeden si nejaké extra miesto v mojom srdci nenašiel. Ani neviem čo k nim mám napísať. Boli vážne skvele premyslené postavy, mali svoj charakter, dobré vlastnosti, ale aj chyby, ktoré sa nedali prehliadnuť. Každí z nich spravil nejakú vec, ktorá sa mi veľmi nepáčila, no chápala som ich. Možno sa viacerým čitateľom nebude pozdávať to, čo spraví Jack na konci. Ja to však chápem a nejako som to tak tušila.
Najlepšie kamarátky Heather boli fantastické a určite si zaslúžia, aby som ich spomenula. Do knihy priniesli veľa skvelých scénok. Obľúbila som si každú z nich a som rada, že ich autor do príbehu zapojil. 

Neľutujem, že so si túto knihu prečítala. Je to vážne krásny a romantický príbeh dvoch mladých ľudí, ktorí sa do seba zamilujú a spoznávajú viaceré miesta Európy. Je to skvelá oddychovka, ktorú určite odporúčam. Mala však dosť negatív, ktoré mne osobne vadilo. Postavy ma nejako extra nezaujali; štýl písania bol na začiatku vážne skvelý, neľutujem, že som prečítala knihu písanú aj týmto štýlom, no po čase mi prišiel otravný; a hlavne koniec knihy. Podľa mňa si kniha zaslúžila ešte jednu kapitolu alebo epilóg! Nemám rada knihy, ktoré končia takto...hm...v strede deja. Mapa, ktorá vedie k tebe si preto odo mňa odnáša 3 sovičky.

MOJE HODNOTENIE:

MOJA CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!