28. februára 2018

Jodi McAlister: Valentýnské prokletí

Počet strán: 344 strán
Jazyk: český jazyk
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2018
Diel: #1



Anotácia:
Perla Linfordová se narodila na Valentýna. A není u nich ve škole sama. Jsou čtyři a každý z nich dokáže dělat velmi zvláštní věci. Když po jednom z nich začnou jít bytosti, o kterých zatím četla jen v knížkách, začne Perla zjišťovat proč. A to za pomoci Finna Blacka – kluka, kterého zná od dětství a celou tu dlouhou dobu ho nemůže vystát. Pokud chce ale zachránit sebe a své spolužáky, bude muset hodit nesnášenlivost za hlavu. Jen společně s Finnem má totiž proti temným silám alespoň nějakou šanci…





Obálka knihy: Wow! Bola to hlavne obálka, kvôli ktorej som sa pri knihe zastavila. Keď som si pred pár minútami pozrela originálnu obálku, autorom tejto tlieskam! Skutočne sa vydarila. Nemám čo vytknúť. Skvelé tmavé pozadie, srdce a hlavne ruža. Všetko to ladí s názvom knihy. Písmu nemám taktiež čo vytknúť. Dávam zaslúžených 5/5 bodov.

Ako som sa ku knihe dostala?: Ku knihe som sa dopátrala vďaka recenzným výtlačkom od Albatros-u. Ako som vyššie spomenula, bola to hlavne obálka, ktorá ma v ponuke kníh hneď zaujala. Po prečítaní anotácie som hneď vedela, že ju proste musím mať.


Čo na knihu hovorím?: Ak ste čítali predchádzajúce recenzie, ktoré na blog pridávam, mohli ste si všimnúť, že už dávno som nečítala žiadnu fantasy knihu. Ani neviem, prečo som sa im vyhýbala. Mala som nejaké to romantikuš obdobie čo sa kníh týka. Preto som trochu oddaľovala čítanie všetkej fantasy, ale nakoniec som sa do nej pustila. Jodi je pre mňa znovu neznáma autorka, takže som nevedela na aký štýl písania sa pripraviť. Už v prvej kapitole som si všimla, že sa v niektorých miestach strácam a musela som si určitú scénu prečítať ešte raz. Nie je to českým jazykom knihy, ale skôr menším chaosom v niektorých miestach knihy. Taktiež som si nevedela zvyknúť, že spomienky Perly neboli napísané iným typom písma alebo nejako vyznačené. To mi trochu vadilo. Na knihe sa mi však páčil samotný dej, ktorý autorka vymyslela. Bolo to záhadné, čitateľ vážne rozmýšľa, o aké bytosti sa jedná. Taktiež sa mi páčilo že autorka nestavila na bytosti, ktoré sú skoro v každej druhej fantasy knihe, ale dokázala aspoň okrajovo vymyslieť niečo nové.

Perla má celkom obyčajný život. Žije síce len so svojimi staršími súrodencami, ale tých nadovšetko miluje. Má skvelú kamarátku, brigádu a samozrejme aj tajnú lásku. Všetko sa však začne kaziť po narodeninách Tillie Nguyenovej. Po nej sa totiž začnú diať zvláštne veci. Perla začína zisťovať, že ju prenasleduje čierny kôň, čierne mačky a v ich mestečku sa objavujú čierne havrany. To však nie je najhoršie. Tragicky začnú umierať študenti jej školy. Keď sa aj ona dostáva do nebezpečenstva, zachráni ju Finn...chalan, od ktorého by to v živote nečakala. Čím dlhšie s ním trávi čas, tým viac si uvedomuje, že sú obidvaja v nebezpečenstve. No otázka ostáva...PRED KÝM?

Perla bola v tomto príbehu neutrálnou hlavou postavou. Čo sa týka jej správania a charakteru, musím uznať, že ju autorka skvele napísala. Bolo však veľa scénok a situácii, kde som vôbec nechápala jej správanie a konanie. Viem, že séria má viac dielov a preto dúfam, že autorka jej v ďalších dieloch pomôže viac dospieť.
Finna by som charakterizovala asi rovnako ako Perlu. Nie je to ten typ hrdinu, ktorého si obľúbite pri prvej príležitosti. Musela som si k nemu dlhšie hľadať cestu a nakoniec sa mi zapáčil. Podľa mňa však mal v tomto diely menej priestoru na to, aby si k nemu našiel čitateľ väčšie sympatie. Verím, že v ďalšom diele si v knihe nájde viac priestoru.

Vôbec neľutujem, že to túto knihu prečítala. Síce to nie je ten začiatok série, z ktorého sa ide človek zblázniť, ale verím, že nás ostatné diely prekvapia. Určite knihu odporúčam každému, kto má rád napätie, trochu romantiky a fantasy. Rozmýšľam, koľko sovičiek mám knihe dať, ale nakoniec sa rozhodujem pre 4 sovičky.

MOJE HODNOTENIE:
MOJA CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:
Za recenzný výtlačok zo srdca ďakujem Albatrosmedia.
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!