24. februára 2018

Catherine Bennettová: Nie len láska nebeská

Počet strán: 432 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Ikar

Anotácia:
Dvadsaťsedemročná Emma pracuje v televízii. Má však oveľa menej atraktívne a vzrušujúce zamestnanie, než by sa mohlo zdať, aj keď už nevarí kolegom čaj a nevynáša smeti, ale pracuje ako druhá asistentka režiséra. Robiť asistentku je náročné, čo dvojnásobne platí o druhej asistentke režiséra.
Emma zistí, že neplánovane otehotnela, a bez dlhých rečí opustí otca svojho dieťaťa. Zároveň náhodou ostane bez práce (vlastne nie až tak náhodou, pretože chrstla šéfovi do tváre, aby si tú prácu – slušne povedané – strčil za klobúk). A tak je jasné, že veľa vecí sa bude musieť zmeniť.
Našťastie tiež náhodou zdedí krásnu vilku v londýnskej štvrti Wimbledon s bláznivou osemdesiatročnou susedkou, majiteľkou dobermana, a ďalšou šťastnou zhodou okolností získa príťažlivého mladého podnájomníka. Ale dieťa čoskoro príde na svet, či sa to Emme páči, alebo nie, a tak sa musí stať ženou, ktorá sa vie postarať nielen o seba, ale aj o inú ľudskú bytosť – a to veľmi rýchlo!

Obálka knihy: Aj keď sa niekomu nebude obálka pozdávať, mňa úplne dostala! Nechápem prečo, ale kvôli nej som začala čítať aj anotáciu. Viem, nemám v hlave všetkých 5 po hromade. Neviem prečo, ale kombinácia farieb, ktoré použili ma nejako zaujala. Dávam knihe 4/5 bodov!

Ako som sa ku knihe dostala?: Znovu zo srdca ďakujem, že mi Bux ponúka recenzné výtlačky. Hneď čo som zazrela obálku, som si prečítala anotáciu, ktorá ma úplne dostala. Vyzeralo to tak, že kniha mi môže ponúknuť všetko, čo mám rada. Nebolo teda čo rozmýšľať a o knihu som požiadala. Čo na ňu nakoniec hovorím?


Čo na knihu hovorím?: Znovu som siaha po knihe od autorky, ktorú som doteraz nepoznala. Catherine ma však prekvapila. Už prvé vety knihy ma neuveriteľne zaujali. Po prečítaní prvej kapitoly som vedela, že som určite siahla po skvelej knihe. Jej štýl písania ma skutočne zaujal, už v prvej kapitole sa hlavná hrdinka dostala do menších problémov a to malo za následok pár humorných scénok (teda aspoň pre mňa). Na čo som si však nemohla zvyknúť boli príliš dlhé kapitoly. Ako viete, som skôr za tie kratšie, keďže nenávidím, keď musím prestať čítať v strede kapitoly.

Emma sa mi od začiatku knihy pozdávala. Dokázala vytvoriť pár skvelých humorných scénok, jej charakter sa mi pozdávala a skutočne som ju obdivovala ako si poradila so situáciou, v ktorej sa ocitla. Aj keď si uvedomuje, že tehotenstvo je ťažké, potrebuje podporu, tak opustí Neda, ktorý nie je zrovna ukážkový typ na otcovstvo. Jediné, čo sa mi na nej nepozdávalo bolo, že si v niektorých veciach nedokázala stáť za slovom. Inak to bola zaujímavá hrdinka.
Joe bol skutočne zaujímavý. Nemôžem povedať, že sa mi od začiatku páčil. Nespravil na mňa skvelý prvý dojem...vlastne ani druhý, ani tretí. Bol to taký neutrálny mužský hrdina, ktorý mi nijako neprirástol k srdcu. Autorka nestavila na hrdinu, ktorý prežije niečo zlé a hneď sa postaví na vlastné nohy. Joe bol miestami uplakaný, lenivý, dotieravý, no nevadil mi. Asi v trištvrte knihy sa mi začal páčiť oveľa viac, viac som si ho všímala a uvedomila som si, aký je v skutočnosti zlatý.
V knihe sa objavilo veľmi veľa vedľajších postáv a priznávam, že niekedy som sa v tých menej dôležitých strácala. Tie som si ani nejako po mene nezapamätala, len si pamätám, že sa tam mihli. Boli však niektoré, ktoré som si obľúbila a v príbehu zohrávali dôležitejšiu rolu.

Mala som tieto dva mesiace kopu povinností a preto som knihu čítala veľmi dlho. Ide však o to, že príbeh ma nejako nechytil za srdce, ako to býva pri väčšine romantických kníh. Postavy ma nejako silnejšie neupútali a nemala som nejaké veľké nutkanie príbeh čo najskôr prečítať. Taktiež som názoru, že kniha mala veľmi veľa zbytočných strán. Vôbec by mi nevadilo, keby sa príbeh o nejakých sto strán skrátil. Niektoré scény ma nudili, podľa mňa tam boli úplne zbytočné. Aj kvôli tomu som nemala nejakú chuť sa do knihy rýchlo púšťať.

Nie len láska nebeská je prvý román autorky a určite je z tých lepších debutov. Ako som vyššie spomínala, nejako extra ma nezaujal, postavy sa mi nejako nevryli do srdca a mal veľa zbytočných strán, no som rada, že som si ho prečítala. Knihe dávam 3 sovičky.

MOJE HODNOTENIE:

MOJA CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:


https://www.bux.sk/knihy/304465-len-nie-laska-nebeska.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!