16. februára 2017

Renee Ahdieh: Pomsta & Rozbřesk

Počet strán: 352 strán
Jazyk: český jazyk
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2016
Diel: #1

Anotácia:
V zemi Khorasan si násilnický kalif Khalid každou noc bere novou dívku, aby ji ráno nechal oběsit na hedvábném provazu. Když se šestnáctiletá Shiva, nejlepší přítelkyně Šeherezády, stane jeho obětí, rozhodne se Šeherezáda, že se pomstí, a dobrovolně se stane jeho další ženou. Šeherezáda je nejen rozhodnutá zůstat naživu, ale ukončit hrůzovládu kalifa jednou provždy.

V tomto napínavém převyprávění Tisíce a jedné noci okouzluje Šeherezáda noc za nocí Khalida svými příběhy, a získává tak další dny života. I když ví, že každá noc může být její poslední. Avšak Khalid je jiný, než jakého si ho představovala. Za zrůdou se skrývá ztrápený kluk a Šeherezáda, aniž by chápala, jak je to možné, se do něj zamiluje. Jak jen mohla? Vždyť je to neodpustitelná zrada. V honosném paláci zjistí, že ne vše je takové, jaké se jeví, ale i přes svou lásku je rozhodnutá pomstít svou přítelkyni. Může v tomto světě plném příběhů a tajemství přežít láska? A znamená vůbec něco?


Obálka knihy: Vážne sa tú obálku snažím pochopiť, ale nejde to. To dievča je tak nádherné, krásne oblečené a oni ju zakryjú?! PREČO?! To zlaté písmo sa mi páči, červená takisto, ale tými...hviezdami to podľa mňa pokazili. :/ Dávam 2/5 bodov.
Ako som sa ku knihe dostala?: Knihu si nebolo ťažké všimnúť. Už odkedy vyšla sa na blogoch začali objavovať recenzie. Kopa pozitívnych recenzii. Hneď som si pár prečítala, ale stále ma tá anotácia nepresvedčila. Nikdy som nečítala knihy z podobného prostredia...ani nepozerávam seriály alebo filmy. Preto som sa jej zo začiatku bála, ale nakoniec som po nej siahla.

Čo na knihu hovorím?: V prvom rade musím pochváliť autorku za vynikajúci nápad na dej knihy. Ešte som sa s podobnou knihou nestretla. Všetko bolo pre mňa nové...atmosféra, prostredie, zápletka. Keď sa na to celkovo pozriem, kniha je vďaka deju taký diamant medzi morom romantických kníh, ktoré som čítala.

Aj keď som práve dej pochválila, musím napísať, že na štýl autorky a na celkové prostredie som si musela dlhšie zvykať. Prvá kapitola bola pre mňa taký rébus. Kopa neznámych mien, opisy prostredia...priznávam, že po prvej kapitole som knihu zatvorila. Hlavne tie mená mi pri čítaní celej knihy robili problém. Pár krát som sa musela vrátiť a prečítať si nejakú časť znovu, aby mi to dávalo zmysel. Po prečítaní si pamätám len mená Šeherezáda, Chálid a Despina.

Chálid(a) som mala z celej knihy najradšej. Bol záhadný, nebezpečný, sexy a vo svojom vnútri túžiaci po láske. Vedela som, že to, čo sa o ňom v meste rozprávalo určite nie je pravda a on nie je také monštrum za aké ho ľudia považovali. Obľúbila som si ho od prvého momentu ako sa objavil v knihe (možno ešte aj skôr).
Šeherezáda pre mňa bola počas celej knihy silná hrdinka. Chcela pomstiť smrť svojej najlepšej kamarátky a sama sa vlastne odsúdila na smrť. Vážne som ju obdivovala počas celej knihy, ale asi v polovičke mi začala mierne liesť na nervy.  Proste sa mi nepáčili jej rozhodnutia a správanie.
Koho nesmiem zabudnúť spomenúť je Despina. Mladá slúžtička mi išla nenormálne na nervy svojim povýšeneckým správaním. Hneď od začiatku som bola prekvapená ako sa začala ku Šeherezáde správať. Vážne dúfam, že jej v pokračovaní bude menej alebo zmení svoje správanie.

Musí sa vám zdať čudné, že som knihu trochu skritizovala, ale musela som byť úprimná. Neviem či to bolo mojou celkovou náladou počas mesiaca, ale kniha ma veľmi neoslovila, čo mi je ľúto, pretože v sebe skrýva zaujímavý príbeh. Veľkým mínusom pre mňa boli hlavne postavy, ku ktorým som si nejako nenašla cestu. Za seba knihe dávam len 3 sovičky.

MOJE HODNOTENIE:

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!