2. júla 2016

Maureen Johnson- Meno hviezdy

Počet strán: 296 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2013
Diel: 1

Anotácia:
Rory Deveauxová, sympatická tínedžerka z Louisiany, sa s rodičmi presťahovala do Anglicka a nastúpila do internátnej školy v Londýne. Meno Jack Rozparovač jej nič nehovorí až do chvíle, kým sa po meste neroznesie strašná správa. Ktosi sa zahral na tohto päťnásobného záhadného vraha z devätnásteho storočia a svoju obeť zabil brutálnym spôsobom presne ako on. Kým sa Rory zoznamuje s novými kamarátmi, so zvláštnosťami anglického spôsobu vzdelávania aj s ďalšími novinkami – napríklad že Angličania milujú zapekanú fazuľu, hokej a že waleština znie ako reč čarodejníkov –, „rozparovačománia“ zachváti celý moderný Londýn. Polícia je bezradná, nemá stopy ani svedkov. Rory na okamih zazrela muža, ktorý je podľa polície hlavný podozrivý, ale nikto iný si ho nevšimol. Prečo ho vidí iba ona? A prečo si ju vybral za nasledujúcu obeť? Vraha treba zastaviť za každú cenu, ale nie je to nad Rorine sily?

Obálka knihy: Musím sa vyjadriť aj ku nej. Je skutočne nádherná. Presne vyjadruje dej knihy a skrýva v sebe to čaro tajomstva. Písmo a farby sa skvele dopĺňajú a vytvárajú preto perfektnú obálku, ktorá si zaslúži plný počet bodov- 5/5.

Raz. Jediný raz som si pred pár rokmi prečítala anotáciu tejto knihy. Spomínam si, že som si ju chcela dať do wishlist-u, ale nejako sa tam neocitla a preto som na ňu zabudla. Keď došlo k výmene s Maťou, ocitla sa konečne u mňa a ja som sa mohla do príbehu pustiť.

Kniha čitateľa zaujme už od prvej strany. Aurora "Rory" Deverauxová je dievča z Luisiany, ktorá sa ocitne v Londýne. V novej škole...a dokonca na internátnej škole. Snaží sa čo najlepšie zapadnúť do európskych tínedžerov, zvyknúť si na život na internáte a nájsť si kamarátov. Všetko ide dobrým smerom, až kým sa v Londýne nezačne séria vrážd, ktoré sú identické s vraždami Jacka Rozparovača. Rory sa dostáva do centra vyšetrovania, keď uvidí blízko posledného miesta činu podozrivého muža. Jej kamarátka, ktorá bola s ňou ho však vôbec nevidela. Rory to nevie pochopiť a vie, že nie je niečo v poriadku. Ako je možné, že vraha videla len ona?

Dej knihy bol už od začiatku pútavý. Asi každý pozná Jacka Rozparovača a jeho vraždy. Čím dlhšie knihu čítate, tým viac sa chcete o Jackovi dozvedieť. Autorka stavila na príjemný štýl písania ktorý každému čitateľovi sadne. Kniha bola písaná štýlom, aby si pri nej čitateľ oddýchol, ale ostal v napätí až do poslednej strany.

Rory mi bola sympatická už od začiatku knihy a ostala ňou až do konca. Je to ten typ hrdinky, ktorý vás ničím nenahnevá a s tej činmi súhlasíte. Rada som čítala jej príbeh a priznám sa, že mi chýbalo v jej živote trochu viac romantiky. V knihe sa síce objavil Jeromon, ale ich vzťah ostal na konci knihy s otáznikom. Preto som zvedavá na pokračovanie.

Kniha bola pútavá, s dávkou nadprirodzena a histórie. Som rada, že som sa ku knihe nakoniec dostala a určite si prečítam aj druhý diel s názvom Šialenstvo. Meno hviezdy si u mňa zaslúži 4 hviezdičky a samozrejme veľké odporúčanie. :)

MOJE HODNOTENIE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!