20. marca 2016

Collen Hoover- Odvrácená tvář lásky

Počet strán: 288 strán
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: YOLi CZ

Anotácia:
Neptej se na minulost a nepočítej s budoucností... Dvě jasně daná pravidla. Jak dlouho ale můžou fungovat v lásce? 
Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně: on o lásku nestojí, ona na ni nemá čas, takže zůstanou jen u sexu. Jenže Tate brzy zjišťuje, že chce se záhadným, uzavřeným a posmutnělým Milesem prožít mnohem víc. Že chce porušit obě jeho pravidla: neptat se na minulost a nepočítat s budoucností.
Jenže Miles sám už si není jistý, jestli je dokáže dodržet. Protože láska je silnější než pravidla, sliby a odhodlání. I když její odvrácená tvář je tak děsivá…

Obálka knihy: Som veľmi rada, že nezmenili obálku, len názov. Čo sa týka toho názvu, mám trochu výhrady a preto radšej používam originálny názov. Obálka mi zo začiatku nedávala zmysel, keďže je to o pilotovi a je tam znázornená voda. Keď sa však odkryjú tajomstvá, obálka mi dáva zmysel a vynikajúco ju spracovali. Dávam 4/5 bodov. 

Na túto knihu som sa strašne tešila! Štvalo ma, že všetky hovorili aká je skvelá a ja som ju ešte nečítala, keďže moja angličtina je na bode mrazu. Skákala som po plafón, keď som sa dozvedela, že bude vychádzať a keď mi konečne prišla domov, trvalo mi len dva dni, kým som si ju prečítala. 

Začnime teda dejom. Dej je klišé. Klišé s veľkým ALE. Viete, že ja romantiku milujem a klišé mi vôbec nevadia, takže pre mňa táto kniha bola dejovo bez problémov. Kým v ostatných knihách sa hlavný hrdinovia zamilujú na prvý pohľad, Tate a Miles majú zaujímavé prvé stretnutie- on jej leží opitý pred dverami bytu a keď sa jej dotkne, tak mu Tate privrie ruku do dverí. 
Tate je 22-ročná mladá žena, ktorá začína ako sestrička v nemocnici a presťahuje sa ku svojmu bratovi, kým si nenájde svoj vlastný byt. Jej brat je pilot rovnako ako jeho susedia. Rovnako ako jeho 24-ročný sused a kamarát Miles. Medzi Tate a Milesom preskočí po pár stretnutý iskra...bohužiaľ nie iskra lásky, ale iskra vášne. Miles chce sex...a Tate súhlasí. Majú len dve pravidlá, ktoré sa však po pár mesiacoch začínajú rúcať ako domček s karát. Milesa dobieha minulosť a Tate chce byť videná v jeho budúcnosti. 


Ako som spomínala, dej bol bezchybný. Collen je autorka, ktorá keď napíše knihu, dej vás vtiahne do knihy a vy otáčate stránky knihy, pokým ju nedočítate. Keď si tak uvedomím, ešte nikdy som o pilotovi nečítala a bola som preto na knihu ešte viac zvedavá. Trochu ma mrzelo, že Collen tam nedala viac scénok z lietadla, alebo niečo podobné, ale čo už. Úplne to vynahradila tým, keď sa kapitoly striedali z pohľadov hlavných hrdinov. Tate hovorila o prítomnosti a Miles o jeho minulosti. O silnej minulosti, ktorú som vždy čítala zo zadržaným dychom, aby som sa dozvedela, čo sa Milesovi stalo. Collen ju napísala geniálne a keď som knihu dočítala, uvedomila som si, že Milesova minulosť je pútavejšia, ako prítomnosť.

Čo sa týka postáv, nemusím ich rozpisovať samostatne, pretože každá postava bola geniálne napísaná a okrem jedného blbca, čo chcel Tate som si všetkých obľúbila. Áno....dokonca aj Rachel- dievča z Milesovej minulosti. Ich spoločná láska bola nádherná a nemohla som ju nenávidieť. Tate bola skvelá postava, ale pár krát som ju nechápala. Na jeden stránke sa na Milesa hnevala, nerozprávali sa spolu, ale hneď ako ho uvidela, tak mu skočila do náruče, aj keď sa jej neospravedlnil. A Miles...aj keď bol v niektorých častiach chladný, chápala som ho. 

Čo povedať nakoniec? Ugly Love je skvelá YA kniha, ktorú odporúčam prečítať. Collen má skvelý štýl písania, ktorý si obľúbite a určite stiahnete aj po jej ďalšie knihe. Ugly Love dávam preto plný počet sovičiek- 5/5, pretože si ich skutočne zaslúži. A teraz sa ja idem modliť, aby konečne natočili film, na ktorý hľadajú už 2 roky peniaze. (WTF?!)

MOJE HODNOTENIE:

PS: No nezamilujte sa... <3






2 komentáre:

  1. Skvělá recenze! Já tuhle Colleen neměla v plánu a teď?? :D Musím ji mít!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že ťa moja recenzia presvedčila stiahnuť po knihe. :3 Určite si ju prečítaj čo najskôr, určite nebudeš ľutovať a zamiluješ sa. ;)

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!