20. mája 2015

Kai Meyer- Arkádia: Precitnutie

Počet strán: 344 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2015
Séria: Arkádia #1

Anotácia:
Alcantarovci a Carnevareovci - dve znepriatelené rodiny, dva mafiánske klany bojujúce proti sebe po celé generácie. Rosa Alcantarová prilieta z New Yorku na Sicíliu k svojej talianskej rodine, aby tam začala nový život. V lietadle sa zoznamuje s Alessandrom Carnevarem, ktorý má podobný osud. Jeho chladný pôvab a živočíšnosť Rosu fascinujú a zároveň znepokojujú. Rosa sa učí akceptovať nové pravidlá hry, nemilosrdné zákony sicílskej mafie, ku ktorej jej rodina patrí. Dozvedá sa šokujúcu pravdu nielen o Alessandrovi, ale aj o sebe samej a o ďalších sicílskych klanoch. Neuveriteľné informácie o arkádskych dynastiách, ktoré majú svoj počiatok v starých antických bájach. Prekoná zakázaná láska storočia trvajúcu nenávisť? Prvý diel strhujúcej fantasy trilógie.


Obálka knihy:
Čo k nej povedať? Hmm...nezaujala ma tak, ako to robia ostatné obálky kníh. Vybrali super písmo, ktoré doplnili podľa mňa dobrým pozadím. Vidíme na nej mačkovitú šelmu, preto som už od začiatku vedela, že bude mať v deji nejaké to miestečko. Čo sa mi na nej však nepáči je to, že až keď išlo v knihe do tuhého, otočila som si na obálku a len vtedy som si všimla hada na strome. Mohli na obálke trochu viac zapracovať. Dávam bohužiaľ len 2 body. Jeden za písmo a druhý za farby pozadia. 

Od knihy som vôbec nečakala veľa. Obsah bol zaujímavý, ale ku knihe ma nejako neťahalo. Mám však pravidlo, že si prečítam každú knihu, ktorú objednám do našej knižnice. Preto som túto sériu začala čítať a...nakoniec som bola milo prekvapená

Čo je na knihe veľké plus (hlavne pre mňa) je miesto, kde sa všetko odohráva. Keď poviem názov ostrova Sicília, hneď mi napadne Cosa Nostra. Autor si teda u mňa získal veľa bodov, pretože milujem knihy s mafiánskou tématikou. Hneď na začiatku som vedela, že to nebude obyčajný príbeh mafie, ale to, čo autor napísal ma naozaj prekvapilo. Vymyslel nový pohľad na mafiánske rodiny na tomto ostrove, ktoré majú zvláštne tajomstvo- sú totiž zvieratá

Ďalšie veľké plus odo mňa získava autor preto, lebo dokázal písať príbeh z pohľadu násťročného dievčaťa meno Rosa. 
Všetko sa začína, keď Rosa prichádza na Sicíliu ku svojej tete a sestre Zoe. V NY sa jej stalo veľa vecí, ktoré ju prinútili začať nový život. Dúfa, že na Sicílií sa to zmení. Už v lietadle sa zoznamuje s chalanom menom Alessandro, ktorý tiež letí za svojou rodinou. Aj keď sa k Rose nespráva džentlmensky, Rosu k nemu niečo priťahuje. Na Sicílií sa znovu stretnú a Rosa sa dozvie, že ich priateľstvo nemôže ostať bez následkov. Rosa sa tiež dozvedá nielen o svojom pôvode, ale o pôvode všetkých Sicílskych rodín a ak sa bude s Alessandrom viac zbližovať, hrozí jej nebezpečenstvo.

 Rosa mi na začiatku knihy nebola dvakrát sympatická. Nejako som si na ňu nezvykla, ale do konca knihy sa to pomaly menilo. Mala síce svoje slabé chvíľky, ale niekedy ma milo prekvapila. Niekedy som nechápala jej postoj, ktorými riešila niektoré veci, ale niekedy mala v knihe hlášky, na ktorých som sa z chuti zasmiala. 
Alessandro bol postava, na ktorú som si zvykla o čosi skôr. Jeho postoje sa mi páčili o čosi viac, ale tiež mal chvíle, v ktorých by som ho najradšej prefackala. Páčilo sa mi, že pomáhal Iole. Na konci som ho však totálne nechápala. Celú knihu kecal, ako miluje Rosu a na konci ju opustí. 
Samozrejme, kniha by nebola knihou, keby tam neboli aj postavy, ktoré som z duše nenávidela. O prvenstvo sa pobilo hneď niekoľko postáv. Panteone, Florinda, Cesare a Tono (Toro, neviem, ako sa volal). 

V knihe som sa niekedy strácala a niečomu som nerozumela. Autor však knihu napísal skutočne dobre a aj keď to nebol pre mňa excelentný príbeh, teším sa na jeho pokračovanie. Knihe dávam preto 3,5 sovičky, ktoré sú naozaj skvelé hodnotenie. :)

MOJE HODNOTENIE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!