24. mája 2015

Ivana Furjelová- Všetko naopak /MINIRECENZIA/

Počet strán: 232 strán
Jazyk: Slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Evitapress
Edícia: Evitínky
Rok vydania: 2014

Anotácia:
O dievčati, ktoré bolo vychovávané peniazmi a tie zrazu došli..
Stela vyrastala ako jedináčik. Rodičom sa darilo, ich firma zarábala veľké peniaze a podľa toho vyzeral aj Stelin životný štandard. Zaneprázdnená mama a otec jej namiesto času venovali drahé darčeky, neviedli ju k zodpovednosti, mala všetko, na čo si spomenula – dvakrát. Kupovala si kamarátov, známky v škole, reálny život jej spolužiakov jej pripadal smiešny a trápny.
Až do chvíle, kým sa otcovi prestalo dariť. Keď jeho firma skrachuje, stredoškoláčka Stela spoznáva, že peniaze nie sú zďaleka všetko...

Knihu som mala na svojom zozname už od chvíle, kedy ju vydavateľstvo vydalo. Aj keď ma obsah veľmi nezaujal, chcela som si prečítať knihu od slovenskej autorky, ktorá rozpráva o probléme asi každého z nás- o peniazoch


Kniha rozpráva príbeh o dievčati menom Stela, ktorá nám vlastne celý svoj príbeh rozpráva. Ako malá vyrastala so svojimi rodičmi v trojizbovom byte na piatom poschodí bytovky. Už od malička jej rodičia všetko kupovali a preto sa Stela naučila, že ak niečo chce, proste zvýši hlas a bude to mať. Keď sa ale presťahujú do svojho nového veľkého domu, Stela sa ešte zhorší. Jej život sa točí len okolo peňazí, nového oblečenia, doplnkov a drahých darčekov, ktorými jej chcú rodičia vynahradiť čas, ktorí netrávia s ňou. Keď dieťa vyrastá v takýchto podmienkach, je jasné, čo sa z neho stane. Stela lieta celý život v oblakoch, ale to sa zmení, keď jedného dňa tvrdo dopadne na zem- do reality. 

Čo sa týka celkového deja príbehu, nepáčil sa mi tak, ako ostatné knihy. V tejto knihe išlo skôr o to, ukázať (teda dať prečítať) hlavne mladým čitateľom, čo môžu spraviť peniaze s ľuďmi a že nie sú najdôležitejšie na svete
Ak mám niečo povedať ku postavám, neviem, či to bol zámer autorky, alebo nie, nenašla som v knihe ani jednu postavu, ktorá by sa mi páčila. Všetky u mňa boli na jednej vlnovej čiare- na tej negatívnej. Hlavná hrdinka bola pre mňa dobrou rozprávačkou a ukázala čitateľom svoj príbeh, ale vôbec sa mi jej rozhodnutia, alebo činy nepáčili. (Komu aj?) Jej rodičia...ak sa tam vôbec dajú nazvať...mali Stelu radi, čo som si na nich všimla hneď na začiatku knihy. Bohužiaľ, nedá sa všetko vyriešiť peniazmi. Ich  dieťa potrebovalo aj lásku, ktorá sa za peniaze kúpiť nedá. 

Viem, že je to fakt negatívna recenzia, ale nemôžem inak. Kniha však bola napísaná hlavne pre myšlienku, že mladí sa nemôžu stále spoliehať na peniaze a že peniaze nie sú všetko. Dávam preto knihe 2 sovičky. Či si knihu prečítať, alebo nie vám neviem povedať. Musí vás proste obsah zaujať. :)

MOJE HODNOTENIE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!