25. apríla 2015

Joss Stirling- Najít Sky

Počet strán: 240 strán
Jazyk: český jazyk
Vydavateľstvo: Plejáda
Rok vydania: 2013

Anotácia:
Patnáctiletá Sky je na první pohled typická Angličanka, která se s nevlastními rodiči přestěhovala do Colorada, do typického amerického zapadákova, kde místní zběsile fandí svým sportovním týmům a střední školu ovládají roztleskávačky. Zed Benedict je pro každého problémový floutek, který hreší na svůj vzhled a talent. Jenže první dojem může klamat. Sky brzy odhalí, že Zed má tajemství, které děláz městečka Wrikenridge zatraceně nebezpečné místo. A tak se Sky ocitá nejen ve víru první lásky, ale především uprostřed střetu dvou mocných klanů, z nich jedne se neštítí únosů, vražd a ovládání cizí mysli....


Obal knihy: Hm...ja neviem. Čierna, biela a červená sú moje obľúbené farby, takže fajn. Potom je tam zaujímavé srdce...ale aj tak to nie je na plný počet bodov a ani na 4 body. Preto dávam 3,5.

Knihu som objavila vo výpredaji na stránke Gorily. Zaujal ma názov, obal a obsah a preto som ju hneď šupla do košíka. Tešila som sa na ňu a môžem povedať, že splnila moje očakávania.

Na celej knihe sa mi páči spôsob, akým autorka vykreslila hlavná postavu Sky a preto si ani neuvedomujem, že má pätnásť rokov a je dokonca mladšia ako ja. Kniha má dej, ktorý sa začína celkom nevinne, keď sa Sky prisťahuje s rodinou do "zapadákova". Tu si zvyká na nové tradície tohoto mestečka, nových ľudí, susedou a nakoniec na novú školu. Kniha by nebola knihou, keby sa na scéne neobjavil nejaký sexi záhadný chalan. V tomto prípade je to problémový Zed, ktorý, samozrejme skrýva veľké tajomstvo rovnako, ako jeho celá rodina. Zo začiatku som si myslela, že to všetko bude o nejakej mafií, ktorá súperí so svojimi nepriateľmi a Zed je syn nejakého bossa. Do polovičky knihy som si to aj myslela, ale keď som sa dozvedela pravý dôvod, bola som trochu šokovaná. 

Už na začiatku som povedala, že Sky bola hlavná postava, ktorú podľa môjho názoru autorka vynikajúce napísala. Jej charakter som si zamilovala a s jej činmi som bola spokojná. Nebola zbrklá a dávala si na všetko pozor, keďže mala minulosť, ktorá ju poznačila. Trošku som dúfala, že autorka nájde v knihe pár stránok, v ktorých rozpovie viac o minulosti Sky. Bola by som na ňu zvedavá. 
Zed je problémový frajer...samozrejme nádherný a dievčatá pri ňom odpadávajú. (ako inak...) Na Zeda som si musela zvykať o pár strán viac, ako na Sky. Nepáčilo sa mi jeho chovanie a to, ako rýchlo všetko na Sky "nahádzal". "Sme spriaznené duše. Poď, pobozkaj ma a žime šťastne až do smrti." Chápem, na jeho mieste by som bola aj ja nedočkavá, ale....mohol trošku ubrať. 

Už som spomenula tie strany. Kniha ich má málo a na začiatku som si myslela, že si príbeh ani neužijem a všetko bude nahádzané na jednej kope. Na konci som si však uvedomila, že kniha mala podľa mňa tých strán akurát. Autorka napísala to, čo mala, nenechala tam zbytočne prázdne miesta, kde niektorí autori píšu "omáčky". Aj keď by som chcela mať jednu, alebo dve stránky o minulosti Sky, nič viac ku hrúbke knihy nemôžem povedať. 

Kniha sa mi páčila, aj keď nie je taká dobrá, ako nejaké iné. Má skvelý príbeh a zápletku, ktorá si zaslúži vaše prečítanie. Knihu odporúčam a ja dávam 3,5 sovičky. Kniha bola skvelá, ale predsa len na jedno prečítanie. :)

MOJE HODNOTENIE:

2 komentáre:

  1. Dlouho jsem okolo ní chodila, ale podle tvé recenze ji zkusím spíše ulovit v knihovně. Ale díky za ujištění, že si ji opravdu chci přečíst. Pěkná recenze. :)

    http://we-need-books.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani nevieš, ako ma tvoj komentár potešil. :) Určite sa do nej pusti, nebudeš ľutovať. ;)

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!