8. apríla 2015

Amy Plum- Očarená nocou

Počet strán: 320 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Motto
Rok vydania: 2013
Séria: Šestnásťročná

Anotácia:
Šestnásťročná Kate Mercierová žije pokojným a normálnym životom, kým jej pri nehode nezomrú obaja rodičia. Presťahuje sa aj so staršou sestrou do Paríža a pred bolesťou zo straty rodičov sa utieka do sveta kníh a francúzskeho umenia. Potom ale stretne Vincenta, ktorého údelom je bojovať proti zlým silám a nasadzovať vlastný život za záchranu ľudstva. Kate sa ocitá na osudovej križovatke. Má sa svojej lásky vzdať alebo ju nasledovať?
Čo všetko ste schopní obetovať pre lásku?

Obálka knihy: Zaujímavé odtiene zelenej farby, čierna Eiffelová veža a obrys dievčaťa robia obálku skutočne magickou a láka vás ku nej. Všetko dopĺňa krásne písmo. Čo však musím vytknúť je názov vydavateľstvo, ktorý mohli napísať inak a tiež som nepochopila ten malí obrázok lepky. Preto dávam obálke 4/5 bodov. 

Táto malá, ale tučná knižtička s 320 stranami ma zaujala už dávnejšie. Anotácia ma presvedčila, že si ju čo najskôr musím prečítať. Na internete som ju hľadala ako elektronickú knihu, našla som ju a stiahla si ju. Bohužiaľ...môj "múdry" tablet ju uložil pod čudným názvom a ja som na ňu úplne zabudla. Preto som neváhala a objednala som ju do knižnice už aj z druhým pokračovaním. 


Čo začať? Na knihu som sa veľmi tešila a pre mňa splnila všetky očakávania. Autorku som doteraz nepoznala, jej štýl písania pre mňa bol nový, ale aj tak som si ho obľúbila. Amy napísala trilógiu pre mladých o šestnásťročnej Kate, ktorá sa po smrti jej rodičov presťahuje so svojou staršou sestrou do Paríža. Kate je opak svojej sestry, ktorá si tu hneď nájde kamarátov a každý večer je na inej párty. Kate chodí už od malička rada do múzea a číta knihy. Zlom nastane vo chvíli, keď si vo svojej obľúbenej kaviarni číta knihu a uvidí neuveriteľne príťažlivého Vincenta, do ktorého sa po čase zamiluje. Jej život sa od základu zmení, keď zistí jeho tajomstvo. 

Čo sa mi na knihe najviac páčilo bolo, že autorka v anotácií a niekde na prvých stránkach neprezradí, aké veľké tajomstvo skrýva ten záhadný chlapec. Pekne sme si na to museli počkať a ešte väčšie plus pre mňa bolo, že všetko Kate (a aj mne, ktorá veľmi ťažko chápe) vysvetlili rozumne. Páčili sa mi nadprirodzené postavy, ktoré autorka vymyslela. Bolo to pre mňa niečo nové a ja sa rada púšťam do nových vecí. 

Čo sa týka postáv, nemôžem nič vytknúť. Autorka dala do knihy skoro všetky charaktery postáv, ktoré by som chcela v každej knihe mať. Hlavnú hrdinku Kate som si už na začiatku obľúbila, Vincent bol pre mňa sexy záhadný chlapec a všetko toto doplňovali kamaráti- "rodina"- Vincenta, sestra Kate a záporácke postavy. 

Aj keď knihu recenzujem kladne, na plný počet sovičiek mi v nej však niečo chýbalo. Netuším čo, ale niečo určite. Keby to bola prvá recenzia na mojom blogu, dávam plný počet sovičiek, ale takto môžem vidieť, že knihy, ktorým som dala plný počet boli oveľa lepšie ako táto. Aj keď som štýl písania, dej, postavy, zápletku milovala, dávam 4 sovičky, lebo mala svoje chybičky krásy. Knihu odporúčam každému, kto má rád fantasy s nádychom romantiky a akčnosti. :)

MOJE HODNOTENIE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!