13. februára 2015

Fiona Paulová- Temné vody: Jed


Počet strán: 358 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Egmont
Séria: Temné vody 

Anotácia:
Cassandra Caravellová patrí v renesančných Benátkach k spoločenskej elite. Má všetko, čo si len dievča môže želať: elegantné šaty, trblietavé klenoty, pozvánky na najlepšie večierky a pekného bohatého snúbenca. Túži však po niečom inom. Po smrti svojich rodičov sa cíti ako v pasci, sama v meste vybudovanom na morskej lagúne, kde temný labyrint vodných kanálov šepká o útek.
Potom však Cassandra narazí na mŕtve telo ženy s vyrytým krvavým písmenom X a postupne sa dostáva do nebezpečného sveta tajných spoločenstiev, kurtizán a zabijakov. Navyše sa zaľúbi do Falca, chudobného maliara so zvodným úsmevom...a zvykom dostávať sa do nebezpečenstiev. 
Cassandra sa rozhodne vypátrať vraha mŕtvej ženy. Nájde ho skôr, ako on ju? A zostane verná snúbencovi alebo podľahne citom k Falcovi, ktoré sa jej začínajú vymykať spod kontroly?


Tajomstvá môžu byť mocné a smrteľne nebezpečné- ako JED. 

Ako som už písala, knihu som našla na jednej stránke a bloggerka ma prinútila ju kúpiť, lebo sa mi určite bude páčiť. Obsah ma strašne zaujal a preto som ju dala do košíka a po pár dňoch som ju začala čítať. Urobila som dobre. Táto prvotina od mladej autorky, ktorej meno som doteraz nepoznala sa u mňa zaradila na dosť vysoké priečky obľúbenosti. Je škoda, že o knihe počuť tak málo. Niktoré knihy sú vyspevované, pretože majú známych autorov a stoja aj tak za...s prepáčením... hovno. Táto kniha zaujme každého. 

Obálka knihy:
Skôr, ako začnem písať o celej knihe, musím sa vyjadriť k tomu nádhernému obalu. Rukami mi už prešlo strašne veľa kníh, ale môžem povedať, že toto je NAJKRAJŠIA obálka, s akou som sa stretla. Človeka až núti si tú knihu kúpiť. (fajn, priznávam sa. Na 50% som si kúpila knihu len kvôli obálke. :D Ale kto by ju nechcel mať v knižnici?! )

Kniha je o mladom dievčati menom Cassandra, ktorou by aspoň na polovicu chcela byť každá z nás. Pochádza z elity renesančných Benátok a má všetko, po čom každé dievča v jej dobe sníva. Drahé šaty, luxusné šperky a nakoniec bohatého a krásneho snúbenca. Každý by si myslel, že Cassandra je šťastná. Ale opak je pravdou. Cass trpí. Po tom, ako zomreli jej rodičia sa cíti ako v klietke. Chcela by zažiť niečo neočakávané a zaujímavé. To sa jej splní. Na pohrebe jej kamarátky ju doslova zrazí na zem mladý maliar, ktorý sa jej zdá strašne arogantný, Cassandra ani netuší, že ich bude spájať niečo dôležité- mŕtve dievča. Cassandra sa v jednu noc vyberie na cintorín pri svojom dome a uvidí, že hrobka, v ktorej má byť pochované telo jej zosnulej kamarátky je otvorená, Vychované, bohaté dievča, by sa otočilo a bežalo naspäť, ale Cass nie. Vojde dnu a uvidí telo....nie však svojej kamarátky, ale neznámej ženy, ktorá má na tele krvavé písmeno X. Keď sa Cass rozhodne utiecť narazí na Falca. Čo tam robí? Má mu veriť? Nie je náhodou on vrah? Cassandra sa dostáva do situácie o ktorej sa jej nikdy nesnívalo. Chce vyriešiť vraždu a sama sa ochrániť pred nebezpečenstvom. Podarí sa jej to? 


V Benátkach môže krása zabíjať.

Knihu som čítala pred niekoľkými týždňami, ale stále si na to spomínam, ako keby to bolo včera. Strašne som na túto knihu bola zvedavá. Musím sa priznať, že ma prvá kapitola vôbec neoslovila. Dokonca som mala nutkanie knihu zatvoriť a odložiť na poličku. (ešte šťastie, že som to nespravila.) Začalo ma to zaujímať, až keď Cass našla mŕtve dievča. Vtedy som sa od knihy skutočne nedokázala odtrhnúť. Autorka spravila strašne zaujímavý príbeh. Páčilo sa mi, že vybrala práve toto obdobie. MILUJEM RENESANCIU. A k tomu Benátky? Autorka u mňa zabodovala. Konečne sa niečo neodohrávalo v prítomnosti. Určite by sa mi príbeh tak nepáčil, keby autorka vybrala dnešný NY, alebo Londýn, Paríž, alebo dokonca Benátky. Toto obdobie sa hodí do príbehu najviac. Netuším, či to bolo mojou vinou, (lebo mám strašnú pamäť) alebo autorkou, ale v knihe bolo veľa momentov, keď som sa v príbehu stratila a musela som sa vrátiť o stranu naspäť, aby som vedela o čom sa točí dej. Kniha bola strašne napínavá a konečne niekto nenapísal príbeh, v ktorom už na začiatku viem, ako sa to skončí. Totálne som bola zaskočená, ako sa to všetko vyvíjalo. 

Kým sa viac zapletiem, alebo nedajbože začnem spoilerovať, prejdeme na postavy. 
Cassandra bola postava, ktorú som v jednom momente milovala a v druhom by som ju najradšej podhodila tomu vrahovi. Aj keď....možno keby som si spísala zoznam, vo väčšine prípadov som ju mala rada. 
Falco bol u mňa rovnaká postava. Aj keď to s ním bolo o veľký kus lepšie. Niekedy sa mi zdal strašne ňuňu a páčilo sa mi hlavne jeho správanie, kde si povedal svoj názor a mal skvelý humor, ale potom sa otočil o 180°. Mala som z neho zmiešané pocity. 
Čo sa týka ostatných postáv....zabite ma! :D Ledva som stíhala sledovať týchto dvoch, nie to ešte niekoho iného.

Čo ešte musím pochváliť? Samozrejme celkový vzhľad knihy. A teraz nehovorím o obálke, ale o tom, čo pre nás prichystali vo vnútri. Kniha sa strašne super číta, keď vás prevádza ta krásne vyzdobená strana a každá kapitola je začatá úryvkom z knihy Večnej ruže. 

Takže knihu vám na 10000% odporúčam a dávam 4 a pol sovičky. Polovičku odoberiem za tú hojdačku pri postavách. Inak dej? Paráda!

MOJE HODNOTENIE: 

TRAILER KU KNIHE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!