1. decembra 2014

Philippa Gregoryová- Kacír a bosorka

Počet strán: 272 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Anotácia:
Sedemnásťročný Luca Vero je obvinený z kacírstva a vylúčený z kláštora. Záhadný cudzinec ho poverí zaznamenávaním konca sveta v Európe. Luca sa riadi pokynmi v zapečatených listoch a vydáva sa mapovať strach kresťanského sveta, aby nakoniec došiel až na hranicu dobra so zlom. Sedemnásťročná matka predstavená Izolda je odsúdená na život v kláštore, aby nemohla získať svoje veľké dedičstvo. Keď mníšky zverené do jej opatery začnú trpieť čudnými víziami, chodia v spánku a na tele sa im zjavujú krvácajúce rany, prichádza Luca, aby udalosti vyšetril. Všetky dôkazy ukazujú na Izoldu. Na nádvorí sa už stavia hranica, kde ju majú upáliť ako bosorku.Luca s Izoldou sú prinútení čeliť najväčším hrôzam stredovekého sveta – čiernej mágii, vlkolakom a šialenstvu. Na ceste za skutočnou historickou postavou, ktorá obraňuje hranice kresťanského sveta a opatruje tajomstvá Rádu temnoty, nachádzajú pravdu, vlastné osudy a dokonca aj lásku.

Je to asi len druhá kniha, ktorá ma zaujala, aj keď sa odohráva v minulosti. Som knihomoľka, ktorá má radšej súčasné príbehy. Kacír a bosorka ma zaujali hneď, ako som si prečítala obsah knihy.


OBÁLKA: Sú musím zhodnotiť. Straaašne sa mi páči. Písmo, farba, šaty Izoldy a najviac sa mi páči tvár Luca. (strašne sexy modela vybrali :D ) Skutočne mi tváre veľmi pomohli, aby som si spravila obraz, ako budú postavy vyzerať. 


Kniha začíta tým, že hlavnej hrdinke Izolde zomrie otec. Je smutná hlavne z toho, že pri posledných chvíľach nechcel, aby ho videla. Izolda smúti a čaká, čo jej povie jej brat. Keďže ju otec celý život učil remeslám, ktoré by mala mať budúca následníčka, myslela si, že otec v poslednej vôly prenechá hrad, pozemky a bohatstvo jej. Ale mýlila sa. Otec jej dal na výber z horšieho a ešte horšieho. Buď sa vydá, alebo odíde do kláštora a svoj život zasvätí Bohu. Izolda nevie čo má robiť, ale keď ju jej snúbenec (ktorého si nevybrala) bude chcieť znásilniť, nič iné jej neostáva, len odísť do kláštora. Po pár týždňoch v kláštore, ktoré Izolda strávila smútením za svojim otcom a snažením sa poslúchať všetky podmienky kláštora sa začnú diať čudné veci. Mníšky začnú trpieť čudnými víziami, chodia v spánku a na tele sa im zjavujú krvavé rany. Keďže sa to začala diať po tom, ako prišla Izolda, všetky dôkazy ukazujú na ňu.

Luca je obvinený z kacírstva, čo je v tom období považované za veľký hriech a preto je vylúčený z kláštora, v ktorom žil. Záhadný cudzinec ho ale vypočuje a potom ho poverí výpravou po svete a zaznamenávaním rôznych záhad, ktoré by nasvedčovali o konci sveta v Európe. Pri tejto výprave sa ocitne v kláštore, kde sa dejú čudné veci. Snaží sa vysvetliť záhady  vízií a krvavých rán, ktoré sa objavujú na telách mníšok. A taktiež sa snaží prísť na to, kto je to vlastne matka predstavená. Je pre neho náhadou. Keď všetky dôkazy ukazujú na Izoldu, všetko sa zvrtne a v kláštore vypukne chaos. Nakoniec sa Izolda a Luca stretávajú na slobode a spoznávajú sa viac. 


Kniha sa mi skutočne páčila. Vedela som to hneď na prvých stranách. Bola trochu zložitejšia na pochopenie, keďže tam bolo sem-tam slovo, ktoré som nepoznala, ale príbeh mi ho vysvetlil. Izolda a Luca boli zaujímavý pár, myslela som si, že budú mať viac spoločných scénok, ale nevadilo mi to. Knihu každému odporúčam. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!