17. novembra 2014

Enja Rúčková: Môj nevlastný brat



Počet strán: 264 strán
Jazyk: Slovenský
Rok vydania: 2013

Anotácia: Miriam po maminej svadbe získala nového brata. Volá sa Sethos, meno dostal po bohu chaosu, búrok a púšte. Nevlastní súrodenci si zvykajú nielen na nových rodičov, ale hlavne na seba. Po prázdninách začnú študovať na rovnakom gymnáziu - Miriam je prváčka, Seth maturant. Hoci ich súrodenecké doberanie miestami prekračuje únosnú mieru, v škole sa Seth voči „sestre“ správa ako ochranca a džentlmen. A napriek tomu, že sa dievčatá na mladíka s gréckymi koreňmi lepia, jeho záujem sa stále viac sústreďuje na Miriam. 
A Miriam má zo svojho nevlastného brata (nielen) v hlave čoraz väčší zmätok...



Na moju prvú knižnú recenziu pre môj blog som dlho hľadala vhodnú knihu. Nakoniec som sa rozhodla, že začnem pekne od začiatku a vyberiem si knihu, ktorú som si kúpila ako prvú. Začala som najskôr pri slovenských autorkách a musím povedať, že som spravila dobre.Kniha Môj nevlastný brat ma zaujala kvôli svojej obálke a aj obsahu. 


Miriam je obyčajné 15 ročné dievča a žije obyčajný život. To sa zmení v deň, keď sa dozvie, že sa jej mamina vydáva a ona získa nielen nového otca, ale aj nového brata. Volá sa Sethos, má grécke korene, je náladový a pre Miriam neuveriteľne príťažlivý. Miriam nastupuje konečne na strednú školu, hľadá si nových kamarátov a musí vydržať fakt, že o poschodie vyššie má triedu jej nový nevlastný brat. 

Počas celej knihy sa mi páčila chémia medzi hlavnými postavami, oddychový dej a zápletky. Miriam som mala strašne rada, páčilo sa mi jej rozmýšľanie, ale nakoniec ma sklamala, keď o ich vzťahu povedala jej matke. Určite by som to sama tak neriešila a neprišla by som k matke so slovami "Ahoj mami, vieš čo je nové? Chodím so svojim bratom." Samozrejme...aj ja by som to netajila, ale povedala by som to jemnejšie a dala si načas. 
Koniec knihy sa mi veľmi nepáčil, myslela som si, že to spisovateľka ukončí krajšie, ale nehnevala som sa. 

Knihu Môj nevlastný brat odporúčam každému dievčaťu do 16 rokov na upršané, alebo zimné večery, ako oddychovku, ktorá vám spríjemni náladu. 

Knihu si môžete kúpiť v každom kníhkupectve, alebo na hlavnej stránke vydavateľstva Evitapress.sk :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!