30. novembra 2014

Dlouhé zimní večery #3 - Let it snow!




Tak už to tu máme. Prišiel December a s ním aj vianočná nálada. (okrem reklám...tie majú vianočnú náladu už v septembri)
Keď som bola malá, strašne som sa na tento čas tešila. Hlavne na biely sneh. Stále som sa jašila na našej veľkej záhrade so starším bratom, alebo psami. Potom si pamätám, ako som sa musela postaviť pred starkú (ktorá s nami býva) a ona ma metlou oprášila od snehu. :D Furt som bola ako snehuliak. Potom som prišla ku mamke, tá mi spravila čaj, alebo kakao a povinne som sa musela naobliekať ako Eskimák, sadnúť na gauč a zakryť sa. Niekedy ani to nepomohlo a ochorela som.

Ako som bola väčšia a väčšia, chodila som autobusom do školy a zo školy, zimu som mala rada menej. Ráno som musela vstávať skôr, lebo kým som sa poobliekala, skoro mi raz ušiel autobus. Mali sme ešte k tomu blbého autobusára, ktorý chodil poobede. Na našej zástavke pred školou sme si furt hodili tašky na zem a začala sa snehová vojna. Nikto nezostal suchý. Furt som vrieskala a jačala ako keď mačku privriete do dverí, keď mi chalani hodili sneh za bundu. Vtedy by som najradšej vraždila. Keď prišiel autobus a tej starý deduško nás uvidel, tak sme sa museli všetci oprášiť, inak nás do autobusu nepustil. (povedzte prvákovi,alebo druhákovi aby si oprášil chrbát. Fakt mudrlant.)
Keď som zase vystúpila v našej dedine, musela som prejsť strmí úzky chodník dole kopčekom. Furt som padala na zadok a mamka ma stále pochválila, že mám nielen mokré rifle, ale aj špinavé.

Čim som staršia, zimu mám stále rada, ale sneh si odo mňa musí udržovať odstup. Keď spadnem náhodou na zadok, začnem nadávať a potom ma všetko bolí. (okey, možno vtedy zveličujem, ale čo už :D )
Ale viete čo milujem? Keď idem buď na večernú prechádzku, alebo keď sa môžem z balkóna pozerať na večernú oblohu, keď sneží. Podľa mňa je to nádherné. Milujem ten okamih.

Som smutná hlavne z toho, že ak budem mať ja deti, možno nezažijú toľko snehu, ako som mala v detstve ja. Ako sami vidíte, skôr je to šľapkanica, ako skutoční sneh. Dúfam, že tieto Vianoce budú také biele, ako bývali. :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!